PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ PDF Drukuj Email

Lp.

Zadania

Treści

Działania

1.

Kształtowanie podstawowych nawyków współżycia w grupie, poprawnego zachowania i wzajemnej życzliwości.

1. Bliższe poznanie uczniów, rodziców poprzez wspólną pracę i zabawę.

- zorganizowanie zespołu świetlicowego;

- podzielenie dzieci na grupy;

- zapoznanie uczniów z regulaminem świetlicy;

-wybór samorządu świetlicy;

-przygotowanie pomieszczeń do zajęć (wykonanie dekoracji);

2.

Organizowanie pracy opiekuńczo – zdrowotnej        w świetlicy szkolnej.

1. Zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej i racjonalnego dożywiania. Zapewnienie bezpiecznego pobytu w szkole po zakończeniu lekcji i przed lekcjami.

 

2. Dostarczenie dzieciom podstawowej wiedzy o zdrowiu oraz podejmowaniu działań na rzecz zdrowia.

 

3. Rozwijanie podstawowych cech motoryki prowadzących do wyrobienia wszechstronnej wydolności fizycznej.

 

4. Uwrażliwienie dzieci na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zajęć.

5. Wdrażanie do przestrzegania niezbędnych elementów dyscypliny i umów.

 

 

6.Uświadomienie znaczenia higienicznego trybu życia.

Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu.

 

 

 

7. Prowadzenie różnorodnych gier i zabaw ruchowych.

- poznanie zasad ruchu drogowego;

- nauka przechodzenia przez jezdnię;

- zajęcia praktyczne: wykonanie znaków drogowych;

-Konkurs „Bezpieczna droga do szkoły”;

 

- zabawy na boisku szkolnym oraz placu zabaw;

- bezpieczne korzystanie z urządzeń na placu zabaw;

- zwrócenie szczególnej uwagi na dzieci mniej sprawne;

- organizowanie turniejów gier stolikowych np. warcaby, puzzle, konkursów;

- wdrażanie do przestrzegania zasad i regulaminów każdej gry;

- organizowanie dyżurów;

- kształtowanie prawidłowej postawy dzieci przy nauce                  i zabawie;

- dbanie o własne zdrowie – pogadanka;

- konkurs plastyczny na najciekawszy plakat;

- organizowanie zajęć tak, by dzieci miały swobodny wybór formy zajęć i tak, aby mogły odpocząć, gdy są zmęczone np. spacer po lekcjach lub zaktywizować je do pracy, gdy są wypoczęte po zajęciach np. zajęcia muzyczne, ruchowe, plastyczne, techniczne;

 

3.

Kształtowanie więzi emocjonalnej ze świetlicą jako integralną częścią szkoły oraz zaangażowanie we wspólne dobro świetlicy.

1. Uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego w świetlicy.

 

 

 

 

 

 

2. Upowszechnianie samorządności jako metody wychowawczej.

- przekazanie wychowankom pomieszczeń z wyposażeniem;

- zachęcenie do wspólnego gospodarowania świetlicą;

- udział dzieci w planowaniu i organizowaniu imprez i uroczystości;

- organizowanie dyżurów prac porządkowych w świetlicy, stołówce boisku;

- udział dzieci w gromadzeniu materiałów do zajęć i zabaw w świetlicy;

- zapraszanie na uroczystości rodziców, dyrekcję szkoły. Wyjście poza szkołę z teatrzykiem świetlicowym;

4.

Tworzenie warunków do rozwoju indywidualnych zainteresowań. Wyrabianie nawyku kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy.

1. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych:

a).Propagowanie filmów przyrodniczych, literatury i czasopism;

b).Poznanie tematyki ekologicznej, ochrony przyrody;

c).Mobilizowanie uczniów do ochrony przyrody w swoim otoczeniu;

2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i teatralnych.

Organizowanie zajęć służących rozwijaniu zamiłowania do czytelnictwa.

3. Rozwijanie wrażliwości i aktywności twórczej dziecka.

- spacery i wycieczki o różnych porach roku;

- pogadanki, filmy;

- prace wokół szkoły;

 

 

 

- dbanie o biblioteczkę w świetlicy;

- przygotowanie inscenizacji utworów literackich;

 

- przygotowanie atrakcyjnego programu na uroczystości świetlicowe i szkolne;

- organizowanie konkursów plastycznych, wystawek prac uczniów;

- rozwijanie umiejętności wokalno – tanecznych;

- rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się przyborami, narzędziami urządzeniami ułatwiającymi życie codzienne;

5.

Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły.

Wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej.

Utrwalanie wiadomości szkolnych.

1. Zapewnienie uczniom warunków do odrabiania lekcji.

 

2. Organizowanie różnorodnych zajęć, gier i zabaw, podczas, których uczniowie będą wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

 

 

3. Organizowanie pomocy koleżeńskiej przy odrabianiu lekcji.

- pomoc nauczyciela w odrabianiu lekcji;

- zwrócenie szczególnej uwagi na dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo i mających trudności w opanowaniu materiału danej klasy;

- organizowanie turnieju wiedzy z wykorzystaniem książki „Wielka księga quizów rodzinnych”; konkursów ortograficznych; Kalambury.

 

- zachęcanie zdolnych uczniów do pomocy uczniom słabszym;

- pogłębianie wiadomości i utrwalanie wiedzy przy zabawach dydaktycznych: rebusy, krzyżówki, łamigłówki, gry skojarzeniowe.

 

 
29.JPG

WARTO PRZECZYTAĆ

LICZNIK ODWIEDZIN OD XII 2010

Odsłon : 470636

GOŚCIMY

Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości 
Pobierz aktualne
Testy na Prawo Jazdy