CELE DZIAŁALNOŚCI ŚWIETLICY SZKOLNEJ PDF Drukuj Email

Cele działalności świetlicy szkolnej

Celem działalności świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnienie zorganizowanej opieki wychowawczej przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu oraz w czasie oczekiwania na dowóz w bezpiecznym i miłym otoczeniu.

Cele i zadania:

Ø      Tworzenie optymalnych warunków rozwoju uczniów;

Ø       Zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych;

Ø      Wzbogacanie potrzeb przez rozwijanie zainteresowań uczniów;

Ø      Propagowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego, wyrobienie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy oraz pobytu na świeżym powietrzu;

Ø      Zapewnienie uczniom możliwości rozwoju społeczno-moralnego;

Ø      Pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych;

Ø      Rozpoznawanie i realizacja aktualnych potrzeb dzieci przy ścisłej współpracy z wychowawcami klas;

Ø       Pomoc w odrabianiu prac domowych. Organizowanie dodatkowej pomocy uczniom mającym problemy z opanowaniem materiału programowego;

Ø      Rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej oraz współdziałania w grupie;

Ø      Nabywanie i rozwijanie nowych umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowanie nad emocjami i ponoszenia odpowiedzialności za własne czyny;
Ø      Wdrażanie do utrzymywania porządku w czasie zajęć i zabaw oraz po ich zakończeniu;
Ø      Kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej.

W ramach pracy w świetlicy szkolnej realizowane są zajęcia z zakresu:

Ø      Rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbkami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie);

Ø      Doskonalące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci);

Ø      Wzbogacające posiadane wiadomości, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy tematyczne, gry dydaktyczne i edukacyjne);

Ø      Kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat, formułowanie pytań i odpowiedzi (rozmowy i pogadanki z dziećmi, zabawy typu – dokończ zdanie, opowiedz, co było dalej?, 20 pytań);

Ø      Kształtujące umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),

Ø      Ćwiczące umiejętność zapamiętywania fragmentów  tekstu wiersza, piosenki (inscenizacje, zajęcia muzyczne);

Ø      Wyzwalające ekspresję twórczą (pisanie  bajek, opowiadań, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne);

Ø      Zwiększające sprawność fizyczną, wyrabiając koordynacje ruchową (gry i zabawy ruchowe w sali i boisku szkolnym);

Ø      Relaksujące i wyciszające (relaks przy muzyce, oglądanie bajek, dowolne zabawy dzieci).

 
37.JPG

WARTO PRZECZYTAĆ

LICZNIK ODWIEDZIN OD XII 2010

Odsłon : 476383

GOŚCIMY

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości 
Pobierz aktualne
Testy na Prawo Jazdy